トポス 「ノート・オン・ライフ」
三木清『人生論ノート』の旅と漂泊の感情というテーマを扱うタンツテアター。振付を行うパウ・アラン・ジメーノはバルセロナにて、石井順也と交わした対話をノートに事細かに記録しており、それを元に東京滞在中、小暮香帆と石井順也に15個のキーワードをカードのように投げた。心、葛藤、喜怒哀楽、迷い、水、庭などなど。彼らは自動筆記のように浮上した男と女の心のシーン、別々の一本の線と一本の線が交差する風景と時間を描き、尾角典子の音を加えて、上演する。
構成、プロデュース:石井順也
振付:パウ・アラン・ジメーノ
出演:小暮香帆、石井順也
サウンドデザイン:尾角典子
美術:石井順也
照明:渡辺敬之
写真:喜多村みか
主催:TÓPOS Dance
協力:公益財団法人セゾン文化財団、PLATAUX、Incline LLP、Colectivo La Perdición、カサ・アシア
助成:平成30年度文化庁「アーティスト・イン・レジデンス活動支援を通じた国際文化交流促進事業」、平成29年度文化庁新進芸術家海外研修制度
後援:駐日スペイン大使館
レビュー:ダンス評.com
https://dance-review.amebaownd.com/posts/5712140/
2019年2月10日、11日 YCC横浜
2018年12月15日  西麻布SuperDeluxe, Tokyo
2018年  Bardenas Reales スペイン
2045 Carnival Folklore :ライブスクリーニング パフォーマンス
Sierror! (加藤直輝, 増田圭祐) - 電子楽器, Ryo Hamamoto - ギター
岡本英之 - ヴォーカル,  石井順也 - ダンス
企画: PLATAUX

2016年11月11日 Caixa Forum, バルセロナ、スペイン Casa Asia Film Festival 2016 
The Interpreter: + performance
Visual "Interpreter" by 尾角典子
ダンス: Junya Ishii, 音楽: Akihide Monna and レオ・デュプレクス
企画: PLATAUX
2016年10月5日  LantarenVenster ロッテルダム、オランダ
Camera Japan Festival 2016 Opening Performance

このパフォーマンスの意図は、「解釈」という実験を発展させることです。アーティストたちは、観客が自分自身の潜在意識に注意を払い、パフォーマーたちのタロットカードの解釈をすることで浮かび上がる物語に注意を払うよう、呼びかけたいと考えています。(
尾角典子)

Asagao アサガオ
contemplations on impermanence through music and dance
Dézsi Kata / Gemza Péter / Ishii Junya
Kovács Márton - violin / Mezei Szilárd - viola / Márkos Albert - violoncello
Keszei Borbála - costumes / Payer Ferenc - light
Special thanks to Zsófia Jávor and Gabriella Mesterházy
2013, May 22-23  - Szkéné theatre, Budapest
The performance is an attempt to unravel and convey the message of JISEI (farewell and death poetry composed by zen monks, samurai and haiku poets on the verge of death) through the theatrical language of music and dance. Shohi, the composer of the jisei ‘Asagao’ died at the age of 79 on the fourteenth day of the eight month in 1750.
The morning glory (asagao) is a creeper that blooms around August in various colours. It blossoms at dawn and withers on the same day, hence the Japanese name Asagao (literally ‘morning face’) and the ephemeral flower symbolises impermanence.
ECLIPSE  

映像: ポゴニー・チョンゴル 出演: 石井順也 

Eclipseは、2011年にブダペストの
モホイ=ナジ芸術大学でビデオアーティストのポゴニー・チョンゴルと制作した作品です。暗室で溶接機を使用し、超低速カメラで撮影し、身体と運動による光の反射を通して、瞬きやゆっくり揺れるビジョンを撮影しました。モホイ=ナジ
の「動きの中の視覚」、「光と運動の芸術」というアイデアに興味を持っています。私はこのビデオ作品を、デジタル再生におけるポートレートとして認識しています。

Length of 100 Needles 
Directed by JOZEF NADJ, Music composed by: SZILARD MEZEI 
Performers: Jozef Nadj, Gyork Szakonyi, Ishii Junya, Gyula Francia, Enike Budai, Akos Kalmar, Peter Gemza
Musicians: Szilard Mezei, Branislav Aksin, Kornel Papista, Bogdan Rankovic, Albert Markos, Ervin Malina, Istvan Cik
Length of 100 Needles is a compelling and surrealistic performance in masks accompanied by live music. The title comes from an old Hungarian saying meaning to labour in vain. Josef Nadj plays a magician. Objects, sounds, spaces and people change their meaning and function at each moment on stage - in an almost imperceptible way. Still, deep down, they all remain themselves in this perpetual variation. Despite his use of myth, iconography and discontinuity, the characters become familiar and personal. In Josef Nadj's theatre everything is being born, changing and fluctuating right before our eyes. Even those components which are certainly constructed beforehand seem to be created at that very moment. The composition and improvisation in the dance and music form an exceptional unity rarely experienced in the theatre.

Video by: Attila Ivan
HORIZON Site Specific performance
Perform: Junya Ishii,  Video: Daniel Szandtner 
Recorded at Hortobagy National Park Hungary 
この映像は、ハンガリーのプスタと呼ばれ、中央ヨーロッパ最大の牧草地ホルトバージで撮影した。プスタとは「平原」「荒涼とした」「不毛の」「裸の」という意味です。ダニエル・ザントナーによって記録されながら、風が強く吹き、渡り鳥が上空を飛ぶその土地で衝動的に踊った。
Back to Top